Vakantie en ESN-activiteiten - Reisverslag uit Bochum, Duitsland van Desirée Dortland - WaarBenJij.nu Vakantie en ESN-activiteiten - Reisverslag uit Bochum, Duitsland van Desirée Dortland - WaarBenJij.nu

Vakantie en ESN-activiteiten

Door: Desiree

Blijf op de hoogte en volg Desirée

23 Mei 2008 | Duitsland, Bochum

Hallo allemaal! Het heeft wat langer geduurd dan normaal, maar hier weer een verhaaltje van mij.
De laatste keer was ik gebleven bij dinsdag, 6 mei! Nou die was niet heel anders dan andere dinsdagen. We hadden weer college en daarna ben ik met Nelly meegegaan om te gaan eten. Zij had namelijk een Allerhande meegenomen van thuis en wilde een salade daaruit maken :) Waarbij ze zelf als slacentrifuge moest fungeren! Haha! Sla in een theedoek en maar slingeren uit dat raam! Het is maar goed dat de buren niet keken.

’s Woensdags na college kwamen Nelly en ik onderweg naar huis Marieke tegen. Die leek het gezellig om samen te eten. Nou hadden Nelly en ik allebei besloten dat we graag gebakken aardappeltjes wilden eten, en Marieke is geen aardappeleter! Maar we hebben haar over kunnen halen.. alleen moesten er dan nog wel even snel aardappels worden gekocht, wat Nelly snel ging doen. Na het eten hebben we besloten om weer eens naar de ESN Stammtisch te gaan, waar Nelly en ik met wat andere studenten Duitse Monopoly hebben gespeeld. De oude versie van de Duitse Monopoly bestaat dus uit denkbeeldige straten! Hebben wij even snel geleerd. Het verhaal gaat dat Joseph Goebbels in een van de straten woonde die op het oorspronkelijke bord stonden, en het spel dus heeft laten veranderen. De nieuwste versie heeft weer de echte straten! :p

Thuis aangekomen wilde ik in de keuken de lamp aandoen *pang*. Hm, morgen even naar de Hausmeister. En zo gezegd zo gedaan, even formuliertje ingevuld en hij ging ernaar kijken zei hij. En ja hoor, na college teruggekomen en inderdaad de lampjes deden het weer! Alleen hij had niet eens even afgewassen..
’s middags hebben Nelly en ik Silvia geholpen. Zij is van ESN en doet een cursus Nederlands waar zij een toets voor moest maken. Of wij even wilden helpen oefenen, ja hoor! :)
Hierna hadden we weer ‘Duits als vreemde taal’ wat zo onderhand op de middelbare school begint te lijken hahaha! Bij elkaar afkijken, voorzeggen, het moet niet gekker worden!
Na de cursus hebben Nelly en ik twee meisjes van ESN (Denisa en Christina) uitgenodigd voor pannenkoeken! Ze waren erg te spreken over mijn bakkunsten, en mijn Nederlandse stroop viel ook erg in de smaak.

En nu hadden we vakantie!
Vrijdags hebben we Silvia nog eens geholpen met oefenen voor haar toets en zij heeft ons voorgesteld aan Hendrik, van de Nederlandse faculteit. Deze wil heel graag een Nederlands-borrel organiseren, maar wel met echte Nederlanders erbij! :p Haha.
Ondertussen werden we ook nog geïnterviewd voor een Duitse radiozender: ‘Weten jullie wat we met pinksteren vieren??’ Euh, geen idee.. iets met de heilige geest?
Tussen de middag hebben we een lekkere pizza gegeten bij Chianti, korting voor studenten! Dus voor 4 euri een lekkere pizza met grote cola. :)
Daarna hebben we wat rondgelopen in de botanische tuin en wat gelezen.

Zaterdag was het tijd voor weer een uitstapje me de ESN-groep. Deze keer naar Wuppertal! (En nee, daar kun je geen Wuppies vinden :p ) (Foto’s: http://www.mijnalbum.nl/Album=PR8NHH6P)
We gingen met een best grote groep, met de bus. Vandaag hebben we ook weer nieuwe, gezellige mensen leren kennen! In Wuppertal gingen we in de beroemde ‘Schwebebahn’. Dat is dus de U-bahn, maar dan met de rails aan de bovenkant. Nou mij schommelt die ietsje te veel, geef mij de gewone U-bahn maar.. Hierna zijn we opgesplitst en hebben we wat rondgelopen. Ons groepje wilde de botanische tuin zien maar die konden we niet vinden. Wij vragen, werden we naar het kerkhof verwezen, ja hoor! Heel botanisch.. Eenmaal in de echte tuin aangekomen moesten de grote kinderen natuurlijk gelijk naar de speeltuin, haha! We hebben wat in het gras gezeten en zijn terug gelopen naar de stad, om een ijsje te gaan eten!
Hierna zijn we weer rustig naar het station gelopen. In de trein hebben we gelijk plannen gemaakt om te gaan BBQen, maar aangezien in Bochum de winkels om zes uur dicht gingen hadden we geen boodschappen! Dus zijn we in Witten, waar ook twee van de groep wonen, naar de winkel gegaan die tot tien uur open was. Terug op het station horen we dat er geen treinen meer reden naar Bochum! We moesten dus omreizen via Dortmund.. Uiteindelijk hebben we drie uur gedaan over een afstand van ongeveer 30 kilometer. :(
Na deze lange, warme en vermoeiende dag heb ik dan ook flink uitgeslapen!

Eenmaal wakker geworden heb ik de boodschapjes weer ingepakt en we zijn met de groep naar de Kemnader See gelopen, om daar gezellig te BBQen. Nou doen die Duitsers er dus ook niks aan om die vooroordelen om zeep te helpen! Alleen maar worsten! Wij vroegen zo aan Roland: en wat barbecueën jullie allemaal? Hij: worst! Wij: en wat nog meer? Hij: worst!! En dan ook met bier besprenkeld he! Blöde Deutscher! :p
We hebben nog even gebadmintond en zijn weer terug gelopen. In het pikkedonker door een bos, gelukkig wist Roland de weg blindelings. (Foto’s: http://www.mijnalbum.nl/Album=JYJABBHM)
Op het U-bahn station heb ik nog even met mn moeder gebeld. Want mn ouders gingen vandaag vliegen, naar Turkije! Maar die hadden dus al lekkere vertraging opgelopen..
Midden in de nacht een sms: we zijn geland.. Ik schrok me dood, haha! En de buren vast ook..

De volgende dag, maandag, heb ik maar even weer wat gewassen. Er was namelijk bier over mn fleece-kleedje gegaan, en ja, dat stinkt! Terug gekomen in het washok om mn was op te halen stond er een mens me chagrijnig aan te kijken! Die was blijkbaar beledigd dat ik mijn was in ‘haar’ machine had gedaan. Ja moet je er maar sneller bij wezen! De rest van de dag heb ik een beetje gelezen voor Middeleeuwen.

De dinsdag stond er weer wat leuks op het programma! Namelijk Movie Park Germany. Hier was ik al eens geweest toen het nog ‘Warner Brothers Movie World’ heette en was benieuwd wat er allemaal veranderd was. Nou er was een hoop veranderd, en niet echt allemaal in positieve zin! Naar mijn mening hadden ze het beter van Warner Brothers kunnen laten! Heel veel attracties waren totaal veranderd, of gewoon weggehaald en het thema van het park was een beetje ver te zoeken nu. Het Nickelodeon land was dan wel leuk, alleen er werd nu veel gebouwd.
Maar natuurlijk hebben we een hele hoop lol gehad! Nelly was in het begin een beetje bang, maar we hebben haar zover gekregen om in de attracties te gaan. Marieke durfde alles wel zei ze, maar al met al was ik toch de grootste durfal! Hehe.. :p (Foto’s: http://www.mijnalbum.nl/Album=4RTDOWZV)
’s Avonds zijn we met de bus terug gegaan naar Essen en van daar met de trein naar Bochum. Thuisgekomen had ik lekker mn bestelde cd-tje in mn brievenbus! Die had mn moeder voor me opgestuurd, thanks!

De rest van de week was vrij rustig. Woensdag een beetje boodschapjes doen en wat lezen. Donderdag naar Marieke om gezellig in de tuin te liggen (Nelly was inmiddels naar huis vertrokken voor het weekend) maar dit heeft helaas niet lang mogen duren! Daar kwamen ze, de eerste regendruppels sinds een lange tijd. Toen zijn we maar naar binnen vertrokken en hebben daar Herman Finkers zitten luisteren. Lekker toepasselijk stukke uit de show: ‘geeft niet, het droogt wel weer op’ haha.. ’s avonds hebben we een heel apart rijstprutje gegeten en ben ik weer naar huis gelopen (door de regen!) Ja ik verdacht eerst Nelly ervan de zon in haar tasje te hebben gestopt, maar ik hoorde dat het in NL ook slecht weer was, dus dat zal wel niet, haha!
Vrijdags, zaterdag en zondags heb ik dus echt niks gedaan! Behalve dan een beetje gelezen, DVD kijken en computeren. Maar toen was mijn favoriete forum ineens van het net af! Stelletje hackers!
Zondags was die gelukkig weer terug, en kon ik verder met mn forumverslaving.. haha!

’s Nachts heb ik echt verschrikkelijk slecht geslapen, ongeveer twee uur in totaal. En dan werkt het ook niet als er twee boven je oer-geluiden liggen te maken. Nee ik wil eigenlijk ook niet weten waar die mee bezig waren, maar moet dat nou zo hard?!?

’s Maandags dus om 8 uur in de collegebanken met mn slaperige hoofd! Want de vakantie was nu helaas alweer afgelopen. Na college moesten Nelly en ik wat printen, nou die printer heeft wel een uur gedaan over 100 pagina’s! Niet normaal. Hierna naar de Mensa, die eigenlijk ook steeds meer tegen gaat staan. Ik weet niet wat het is, maar ze hebben daar van die rare sauzen elke keer, en dat gooien ze helemaal over je vlees heen!
Na de tweede college zijn Nelly en ik wat bij haar gaan lezen. Toen hebben we ook maar besloten om frikadellen op brood te eten. Ja, Duitse frikadellen! Dat zijn niet die dingen die wij kennen, maar een soort van hamburgertjes. Ondertussen ving Nelly nog een mot met haar blote handen, haha! Die heeft volgens mij een plaag ofzo, ik heb er nog geen een gezien.

Dinsdags heb ik eindelijk weer eens normaal geslapen. Na het college was het tijd voor de volgende ESN-activiteit: ‘Wein und Käse Abend’. Het was de bedoeling dat iedereen wijn en kaas uit eigen land meebracht. Maar ja dan moet je dat hier wel in de winkel kunnen vinden. Kaas heb ik wel kunnen vinden! Helaas geen Goudse, maar Old Amsterdam. En die was snel op ook.. Het was echt super gezellig! Nelly was helaas moe dus die kwam niet mee, die heeft wat gemist. (Foto’s: http://www.mijnalbum.nl/Album=XZHQZFRX)

Woensdag was ook weer een leuke dag. Eerst nog even college maar daarna was het Uni-fest! Een jaarlijks zomerfeest op de universiteit. Ons tweede college viel hierdoor dus ook uit.
Iedereen uit de buurt komt hier heen, en natuurlijk de studenten. Er zijn allerlei podia met bandjes, en allerlei standjes met eten en drinken. Bij de Bacardi-stand kreeg ik lekker een Bacardi-hoed! Die kreeg je eigenlijk bij drie drankjes, maar ik kreeg hem toch. :)
We hebben deze avond een beetje overal rondgekeken. Op zoek naar mensen, maar er waren zoveel mensen dat we de niet konden vinden. Een ander klein groepje wel gevonden en daar hebben we wat mee rondgehangen. ’s Avonds om elf uur was er mooi vuurwerk, begeleid met mooie spectaculaire muziek! Ja, dat was mooi gedaan. Hierna was het afgelopen en gingen de meeste mensen weer richting U-bahn.
Daar stonden we te wachten en hoorde ik ineens een harde, doffe klap! Bleek er dus iemand met zijn dronken hoofd over de railing te hebben gehangen en die is dus naar beneden gevallen (of gesprongen, dat was niet helemaal duidelijk.) Ik heb het gelukkig niet gezien, keek net drie seconden de andere kant op, maar die klap was ook niet heel lekker om te horen! Helaas hebben we niet meer kunnen zien hoe het verder ging, want de U-bahn kwam eraan. We weten dus ook niet of die gast nog leeft.
Thuis kon ik niet gelijk slapen, er waren namelijk nogal wat after-party’s in de buurt! Maar de volgende dag was het Fronleichnam, oftewel Sacramentsdag. Geen idee wat er gevierd wordt, maar een vrije dag is een vrije dag! :)
Dus ik heb weer eens wat gewassen en met Nelly afgesproken om pannenkoeken te eten. (Alweer maar? Ja dus! :p ) En daarna hebben we weer wat Sex and the City gekeken.

En vandaag heb ik wat boodschapjes gedaan en dus eindelijk weer eens aan mn blog geschreven!
En dat was het weer voor deze keer!

Maar voor nu: viele liebe Grüsse!
Desirée

  • 24 Mei 2008 - 09:02

    Oma & Opa L.:

    Gouda 24 mei .
    Goede morgen lieve Dees.

    Hier een krabbel van je oma L.
    Je begint al aardig aan de pannenkoeken te raken.
    Het feesten gaat je ook goed af of niet.
    Het reizen wordt ook een leuk spelletje,
    al die overstapjes.
    geniet maar lekker het is zo weer voorbij.
    Liefs Oma L.
    Hier nog een krabbel van mijn Opa L.
    Ik heb vanochten je brief bij de andere oma & opa gebracht die stelde dit op prijs en wonden het heel leuk al dat schrijven maar konden het niet begrijpen hoe dit allemaal kon de foto door sturen op brief. Als je weer thuis ben heb je heel wat uit te leggen aan ze.
    Ik stop er mee tot schrijfs.
    Kusje van ons Oma & Opa L.

  • 29 Mei 2008 - 09:39

    Anja:

    En maar feesten en feesten :) Wat zullen jullie moeten afkikken als je weer in het kleine kikkerlandje bent :p
    En ik zag wat nieuw kleer voorbij schuiven, leuk:)

    Viele liebe Grüsse zurück
    mama

  • 10 Juni 2008 - 09:17

    Marieke:

    Hoi Desiree,
    schandalig dat er zo weinig mensen hebben gereageerd. Het is een goed stukje. Bedankt voor je reactie op mijn stukje. :)
    liebe Grüße,

    Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Desirée

Op deze site zal ik iedereen op de hoogte proberen te houden van mijn studie-tijd in Duitsland, aan de Ruhr-Universität Bochum.

Actief sinds 25 Feb. 2008
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 5148

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: