Uitstapjes naar Nederland, en meer.. - Reisverslag uit Bochum, Duitsland van Desirée Dortland - WaarBenJij.nu Uitstapjes naar Nederland, en meer.. - Reisverslag uit Bochum, Duitsland van Desirée Dortland - WaarBenJij.nu

Uitstapjes naar Nederland, en meer..

Door: Desiree

Blijf op de hoogte en volg Desirée

06 Mei 2008 | Duitsland, Bochum

In mn laatste verhaaltje schreef ik dat we (Nelly en ik) op zaterdagavond waarschijnlijk naar een studentenfeest zouden gaan in Bochum. En dat hebben we ook gedaan! :D
Na vrijdag niks meer van Nelly en haar reisavontuur gehoord te hebben, stond ze op zaterdagavond ineens voor mn deur. Ze was toch maar een nachtje in NL blijven slapen. Ach ja, zo op een dag heen en weer reizen is natuurlijk ook gekkenwerk, en veel te vermoeiend! Na even gekletst te hebben besloten we om toch naar het feest te gaan. Allebei nog even douchen (apart van elkaar elk in onze eigen kamer, ja! :p ) troffen we elkaar weer op het U-Bahnstation tussen onze huizen in. Samen gingen we naar het centrum, waar de discotheek al snel gevonden was. Zag er mooi uit! En schoon ook, dat heb ik in NL nog niet zo gezien. Helaas waren we zo’n beetje de enige internationale studenten, dus volgende keer maar wat mensen meevragen! Maar dat betekent niet dat we het niet naar onze zin hebben gehad, integendeel! Om een uur of drie wilden we dan toch gaan, en om tien voor half vier stonden we op het station.. waar de U-Bahn net vertrokken was! Dat betekende een uur wachten op een koud en leeg station. Gelukkig waren we met z’n tweeën, en ook de snoepautomaat hield ons gezelschap. Bij thuiskomst heb ik nog even op internet gezeten en om vijf uur lag ik in mn bedje.

Maar dat maakte niet uit want op zondag was er genoeg tijd om uit te slapen. :)
Allen heel veel heb ik niet gerelaxt. Vandaag had ik besloten om maar eens zelf te gaan wassen. Eerst maar eens bekeken waar die ruimte nou precies was, haha! Daar aangekomen was er net een machine vrij, een meisje stond die leeg te halen. Zij kon mij ook mooi uitleggen hoe dat werkte met die bankkaart, wat vrij eenvoudig was. Na twee wasjes te hebben gedraaid, opgehaald en opgehangen –en tussendoor nog de badkamer gesopt en de vloer gedweild- kon ik eindelijk relaxen. ‘s Avonds nog een avondje bij Marieke geweest met z’n drietjes, en daarna lekker naar bedje.

De maandag was weer standaard: college om 8 uur (Nelly weer te laat :p ) -Mensa - college. ’s Avonds hebben we met z’n drieën wentelteefjes gegeten! Nelly had teveel eieren, Marieke teveel brood, en mijn melk moest op :p en zo los je dat op!

Over de dinsdag valt eigenlijk niks te zeggen, gewoon lekker uitslapen en college! Ook de woensdag was niet heel speciaal. Na college liepen Nelly en ik naar huis, en kwamen we Marieke nog tegen. Toen zijn we naar mijn kamer gegaan en hebben wat gegeten, en Sex and the City gekeken. Toen heeft mn moeder nog even kennis kunnen maken met Nelly’s rare buien op MSN :p hahaha! Die begint trouwens ook behoorlijk verslaafd te raken, vooral de smilies zijn leuk.. hé mam? ;) Haha! :D

Donderdags begonnen we ’s morgens weer met een college. Daarna gingen we naar het centrum, waar we een aantal ex-Bochumgangers zouden treffen! :) Die hadden post gekregen van de IB-Groep, dat zij –een jaar later- bewijzen moesten leveren dat ze daadwerkelijk uitwonend waren geweest in het buitenland. Daarom kwamen ze dus nog een dagje terug, om de nodige papieren te krijgen en om naar een van hun lievelingsrestaurantjes te komen! Alleen helaas ging die pas om vier uur open. Dus toen hebben we maar een ander restaurant opgezocht en daar lekker met z’n vijven gegeten. Helaas moesten ze daarna weer gelijk naar de trein, maar het was gezellig! :)
Wij zijn nog even in het centrum rond blijven hangen, en hebben daar een ijsje gegeten. Naja, ijsje.. zeg maar rustig IJS! Waarna we met onze volle buikjes weer op ons gemak terug naar de Uni gingen, voor onze cursus Duits als vreemde taal.

Vrijdags, zoals elke week, weer vrij en dat betekent uitslapen! Ook boodschappen doen, samen met Nelly want we hadden besloten wat dingen te delen. Sommige dingen gaan nou eenmaal niet zo snel op in je eentje! ’s Avonds bij mij wat gegeten en, je raadt het al, Sex and the City gekeken.

En toen niet al te laat naar bed, want voor zaterdag stond er een reisje naar Venlo op het programma! Met een grote groep van de ESN gingen we ’s morgens met de trein. Nelly en ik hadden al een heel ‘to do’ briefje gemaakt in de week ervoor! Bovenaan stond: KAAS! Want die kaas in Duitsland is niet echt heel lekker. Dus wij gingen kaas kopen (uiteraard Goudse, want ja, twee echte gouwenaren..) Ook stond daar KROKET ETEN op.. want dat kennen ze niet in Duitsland. Dus lekkere friet met, met kroket. Ook heb ik in de lokale supermarkt nog wat dingetjes gekocht, zoals stroop voor de pannenkoeken :) Wat ik wel belachelijk vind aan Venlo is, is dat niks echt Nederlands is. Ik bedoel, dan komen die Duitsers de grens over en hoeven ze zich nog voor geen millimeter aan te passen. Dat is andersom wel anders!
Verder was het deze dag echt heerlijk weer! Bijna zomers wel, lekker op een terras zonder vest gezeten, wat de afgelopen weken écht nog niet mogelijk is geweest.
’s Middags heb ik nog even mn ma gebeld, en aan de telefoon besloten om het weekendje erna naar huis te komen, aangezien ik een lang weekend heb, en mn ouders daarna op vakantie gaan. Dus weer aangekomen in Bochum gelijk de kaartjes gekocht. De reis terug was trouwens ook wel erg grappig. In de trein zat zo’n gast, die dacht dat de studie ‘Germanistik’ (die ik doe, hé ) gaat over de Germaanse goden! Ja, natuurlijk! En twee van onze reisgenootjes waren naar Amsterdam vertrokken, want die wilden naar een coffeeshop. Want die dachten: dat heb je niet in Venlo en omstreken, hahaha! Ook een van de Poolse studenten moest erom lachen, toen ik vertelde dat die niet alleen in Amsterdam te vinden zijn, maar ook in veeeel andere steden in Nederland. Dat wordt dus een dure joint!
’s Avonds was het nog zo mooi weer, dat we nog eventjes in de tuin bij Nelly’s huis hebben gezeten.

Zondags hadden Nelly en ik besloten om naar het ‘Kemnader See’ te gaan, een meer in de buurt. Niet bedoeld om te zwemmen, maar wel andere vormen van recreatie, zoals zonnen, skeeleren, fietsen of wandelen. Hier hebben we een beetje gelegen, en onze lessen voor de komende week hebben voorbereid. (http://www.mijnalbum.nl/Album=4SDKSPOD) Helaas was het heerlijke lenteweer alweer bijna verdwenen, want er stond een frisse wind en de zon was ook al wat minder fel, helaas..

Op maandag bleek het lekkere weer inderdaad helemaal te zijn verdwenen! ’s Nachts had het geregend en de temperatuur was weer flink gedaald. Na de colleges (Nelly had zich wéér verslapen, volgende week beter? :p ) ben ik maar weer eens gaan kijken of er een wasmachine vrij was. Ze waren alle drie vrij, dus kon ik er twee gelijk gebruiken. :) Dat schiet lekker op! ’s Avonds lekker pannenkoeken gebakken. Met de stroop die ik in Venlo had gekocht! Jumm!

Dinsdags kon ik, zoals gewoonlijk, weer lekker uitslapen. Tussen de middag kwam Nelly nog langs, met een naaiwerkje! Die wilde van oranje linten en sjerp maken voor Koninginnedag. Leuk idee, lastig werkje. Maar uiteindelijk ’s avonds gelukt, met wat hulp van Marieke. Bij Marieke heb ik deze avond lekkere Indiase curry gegeten :)
Nelly ging namelijk vroeg weg, om met Koninginnedag, en de rest van het weekend, thuis te zijn. Ikzelf bleef nog in Bochum. We hadden namelijk nog colleges, en een van ons moest toch de pineut zijn, en deze bijwonen.. haha! ;)

Woensdag avond heb ik mn spulletjes ingepakt, en donderdagochtend heb ik de trein genomen naar Gouda! Waar ik van het station werd opgehaald door mn pa. Thuisgekomen gelijk de opmerking: ‘wat een kleine tas!’.. ja, deze keer geen vuile was, want die was al schoon! :p Vandaag een beetje rustig thuisgebleven, beetje in de tuin rondgehangen, want het weer was beter dan verwacht! Vrijdags heb ik eerst wat boodschapjes gedaan. (Dus die kleine tas zat natuurlijk op de terugreis weer stampesvol, met alle spulletjes die weer mee moesten.) en later ben ik langs geweest bij opa en oma Dortland, die, net als vorige keer, verbaasd waren dat ik er weer was. Maak jullie maar geen zorgen, geen onverwachte bezoekjes meer, eerstvolgende keer is 20 juni! Zaterdags een bezoekje gebracht aan de andere opa en oma! :)
’s avonds had ik afgesproken met Merel en Jos, bij Jos thuis. Was super gezellie! We hebben de halve avond Guitar Hero gespeeld. Ik was uiteraard super slecht, maar we hebben zeker wel lol gehad. :D
Zondagochtend was het weer tijd om de tas opnieuw in te pakken, want om een uur moest ik in Utrecht de ICE naar Duisburg nemen. Het leek wel alsof alle Duitsers een weekendje in NL waren geweest, zo druk was het. Uiteraard kwam ik met flinke vertraging in Bochum aan, (ik was namelijk om vijf uur pas in mn kamer, in plaats van het geplande vier uur!) waar ik weer snel mn tasje weer heb uitgepakt. Daarna heb ik lekker gegeten van de restanten van de Indische rijsttafel, waar ik dus iets van had meegenomen! Jammie!
Nelly kwam ’s avonds pas thuis, met precies dezelfde vertraging als ik! Beide gingen we weer lekker slapen, want maandag begon de gewone week weer.

’s Maandags kon ik maar met moeite mn bedje uit komen! Maar het is me gelukt, haha.. Zelfs Nelly had zich vandaag niet verslapen! ;) ’s Middags na de colleges zijn we lekker bij Nelly in de tuin gaan liggen, want.. wat een temperaturen ineens! Het wordt hier gewoon in een keer zomer.. voor deze is week zijn er temperaturen van wel 25 graden opgegeven! Het moet niet gekker worden..
Omdat we ’s middags in de Mensa hebben gegeten, hebben we vanavond weer brood gegeten met z’n drieën. Daarna hebben we lekker gerelaxt, en ‘the Stepford Wives’ gekeken. Helaas in het Duits nagesynchroniseerd, dat wel.
En nu ben ik dus weer thuis, dit blogje aan het typen! Haha. :)

En oja! Ik had vorige keer geschreven dat Nelly en ik misschien met een foto in de Uni-krant zouden komen. Dat is dus inderdaad gebeurd! Hier de link: http://www.mijnalbum.nl/Album=XGOTTR4W

Maar nu ga ik lekker naar mn bedje! Tot de volgende keer..

Groetjes, Dees

  • 05 Mei 2008 - 22:29

    Anja:


    Nou verslaafd, verslaafd, ik vind het gewoon leuk hoor, jullie zijn een beetje dvd verslaafd :p
    Die Nelly heeft toch echt last van een maandagmorgen dipje, als ik dat zo lees.
    Leer ze de komende weken en tot juni. En veel plezier in je vakantie!

    Kusjes, mama :p

  • 06 Mei 2008 - 08:22

    Elsbeth:

    Hee cool, jullie koppen in de unikrant! Is je maag al gewend aan het 's middags warm eten? Ik heb het tot nu toe vier keer gedaan en drie keer zat ik de rest van de middag onaangenaam stampvol. Als we in de mensa afspreken, vast ik de ochtend ervoor maar:)
    Het klinkt wel ontspannen allemaal, genoeg tijd om nog wat in Bochum te doen of te bekijken. Tja, of tot vier uur naar een feestje te gaan;)

    Dagheur!

  • 06 Mei 2008 - 09:30

    Opa L.:

    Goede middag lieve meid.
    Gaat zo door met jullie plannen.
    Geniet van het leven dan hou je het lang vol.
    Blijf lekker schrijven dan genieten wij er ook van.
    Veel liefs van Oma & Opa L.

  • 07 Mei 2008 - 22:31

    Nick:

    Hej Dees!

    Dinsdag EINDELIJK die papieren naar de IB opgestuurd. Nu hopen dat het goed komt, anders ben ik precies 700 armer om niks (en dat is incl. retourtje Bochum :) Bluhh! En voortaan zal ik wat vaker op je blog kijken. Dan hoef jij niet op msn steeds in herhaling te vallen ("kijk maar op m'n waarbenjij.nu")! Hee zeg! Ik ga eens slapen!

    Liebe Grüße,

    Nick

  • 12 Mei 2008 - 04:00

    Buf:

    Wat een leuk verhaal,maar ik dacht dat je niet zo veel schrijfen wilde.Gaat alles goed met je? Tot gauw

  • 19 Mei 2008 - 09:12

    Riann:

    Heej Dees, lekker bezig joh:) hoop maar niet dat wij ook zo'n toestand met ibgroeppapieren krijgen volgend jaar... Bochum is nog wel te doen, maar Wenen... wel leuk om even heen en weer te gaan trouwens haha. Whaha wat heerlijk naar Venlo... wel maf zeker? zit je in Duitsland, maak je een uitstapje naar Nl.. naja wel leuk, en oooow heerlijk kroketten, die mis ik ook al zo... leuk leuk! veel plezier weer!

    liefs Rian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Desirée

Op deze site zal ik iedereen op de hoogte proberen te houden van mijn studie-tijd in Duitsland, aan de Ruhr-Universität Bochum.

Actief sinds 25 Feb. 2008
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 5146

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: