Amsterdam, colleges en EK - Reisverslag uit Bochum, Duitsland van Desirée Dortland - WaarBenJij.nu Amsterdam, colleges en EK - Reisverslag uit Bochum, Duitsland van Desirée Dortland - WaarBenJij.nu

Amsterdam, colleges en EK

Door: Desiree

Blijf op de hoogte en volg Desirée

14 Juni 2008 | Duitsland, Bochum

Zaterdag 24 mei: Vandaag zijn Nelly en ik naar Essen geweest. Marieke was nergens te vinden, en niet te bereiken, dus we gingen samen. Later bleek dat ze een weekendje in NL zat.
In Essen hebben we een beetje gewinkeld. Zelfs een HEMA gevonden! Toen was thuis kwamen hadden we nergens zin meer in, dus hebben we maar een dvd-tje van Bert Visscher opgezet! :p
Zondag was een luie dag, en natuurlijk regende het weer eens!

Maandag en dinsdags hadden we natuurlijk weer colleges. Dinsdag kwam Nelly bij mij eten, en hadden we de slappe lacht om echt helemaal niks. Theelepeltjes nota bene!
Ook hebben we bij de Aldi een Spongebob cd met verhaaltjes gevonden! Hahaha..

Woensdag weer naar college. De eerste was verschrikkelijk saai. Die docent brengt het niet leuk, hij is onwijs sloom en praat niet duidelijk en veel te zacht. En dan zeggen ze dat Duitsers allemaal schreeuwen! Dan zit er nog een student bij die zo ontzettend laag en monotoon praat! Alleen de docent kan hem verstaan, het hadden broers kunnen wezen.
Het tweede college was wel ok. Daarna gingen we naar Nelly’s kamer, en hebben tortilla/burrito dingen gegeten! Wat lekker was. Ook nu hadden we weer de slappe lach om niks bijzonders. Ja we liepen alleen die gozer met zijn monotone stem na te doen, wat steeds meer op Frank en Ronald de boer begon te lijken! Hahaha.. Hierna keken we nog even wat tv en ging ik weer naar huis.

Donderdag begon het weer met college. Daarna ging ik naar huis, aangezien de volgende pas om vijf uur was. Op MSN hebben Nelly en ik toen plannen gemaakt voor een ‘Sex and the City’ marathon! :)
Inclusief logeerpartijtje, hihi! (foto: http://www.mijnalbum.nl/Album=C4H7PAK4 )
Na de cursus zijn we naar mijn kamer gegaan om de spullen op te halen en toen naar Nelly.. We hebben gegeten en toen de dvd erin! Later kwam Marieke ook nog even, die kwam laat thuis van een soort excursie. Nelly en ik hebben tot half drie doorgekeken en zijn toen toch maar gaan slapen.
De volgende morgen hebben we lang uitgeslapen en zijn we gewoon weer verder gegaan waar we waren! Tot drie uur gekeken en toen toch maar naar huis. Gedoucht en naar het washok gegaan. Ik dacht, ha lekker twee machines voor mij, maar nee, die ene was dus kapot! Grr..
Ne het wassen alles opgehangen en kamer schoongemaakt. Want zaterdag heb ik geen tijd!

Want dan gaan we namelijk naar Amsterdam met ESN! En dat betekent vroeg opstaan, want we moesten om 7:45 uur klaarstaan en om 8:00 zou de bus vertrekken. Maar de buschauffeur (een Limburger. Met een accent die Nelly en ik ook vaak proberen na te doen! :p ) was met zijn bus op de verkeerde plek gaan staan en belde pas na een uur terug. Met een uurtje vertraging vertrokken we alsnog naar A’dam. Maar er werd een afspraak gemaakt dat we niet om 21:30, maar om 23:00 uur weer zouden vertrekken.
Na drie uur eindelijk aangekomen, hebben we een grachtenrondvaart gemaakt. Hierna gingen Nelly en ik op het station proberen om een kaartje te kopen voor de ICE in juni. Maar er stond een wachtrij van drie kwartier, dus toch maar niet. Nu we hier toch waren maar even naar de wc, waar je tegenwoordig blijkbaar niet meer zelf mag weten wat je daar achterlaat! ‘Only pipi, only piss!’ de schoonmaakster was zeker bang dat ze ook daadwerkelijk moest werken voor haar geld!
Hierna zijn we naar de Dam gelopen om daar Nelly’s vriendinnen te ontmoeten. Met ons groepje zijn we wat gaan eten en daarna gescheiden gaan winkelen. Om vijf uur hadden we weer op de Dam afgesproken. Marieke ging naar huis, naar de verjaardag van haar vader. Toen hebben we een beetje rondgelopen. De Duitsers waren een beetje bang voor de Wallen, haha! Kom nou, zo eng is het toch niet.. Nog even wat gedronken en toen op zoek naar wat te eten. Niks was goed! Dus zijn Nelly en ik maar samen ergens gaan zitten, lekker saté gegeten met salade en frietjes. Nu dan eindelijk ons kaartje voor de ICE kunnen kopen en nog wat gedronken. Toen was het weer tijd om de bus op te zoeken. De chauffeur had de wc gesloopt, dus we moesten onderweg stoppen. (Nelly en ik verzonnen ondertussen allemaal dingen wat er met de wc gebeurd zou kunnen zijn.. :p Zwaar getafeld meneer de chauffeur?) Maar wat een noodweer! En de chauffeur stopte natuurlijk ook een kilometer van het toilet af, dus we moesten er allemaal doorheen. Met het onweer recht boven ons. Iedereen kwam natuurlijk weer zeiknat terug in de bus! Om half drie waren we dan eindelijk thuis en konden we lekker naar bed.
(foto: http://www.mijnalbum.nl/Album=OBVTORFM )

Zondag heb ik dus lekker uitgerust.
Maandag heb ik me bijna verslapen, maar toch gelukt om op tijd in de collegebanken te zitten. Waar we weer een dodelijk college volgden. Hierna naar de Mensa om een schoenzoolsteak te eten.. niet heel smakelijk.. Na het tweede college weer naar huis, om met Nelly ‘levensweg’ te spelen en wat te eten.
De volgende dag lekker uitgeslapen, want het was weer dinsdag! Na onze cursus weer hollen naar college. Bah, wat is het benauwd! Na college snel naar de supermarkt, want die gaat om acht uur dicht. Lekker tomatensoep gekocht en bij Nelly opgegeten. Weer thuis aangekomen ging ik weer lekker op MSN. Waar ik terecht kwam in een groepsgesprek met mn moeder en mn ooms! Haha, heel erg grappig! Vooral als mensen het niet meer zo goed volgen ;)

’s Woensdags begon het weer met college, wat niet erg lang duurde, aangezien bijna niemand de opgegeven tekst niet had gelezen! Dus we hadden eens wat tijd om rustig naar de volgende te lopen. ’s Avonds weer eten bij Nelly. Toen waren er wat problemen met haar computer, en het lukte niet om het op te lossen! Blehg..
Hierna kon ik naar huis gaan lopen door een hoosbui, waar ik niet op was voorbereid. Maar halverwege kwam er een Duits meisje met haar paraplu, waar ik ook onder moest van haar! :) Dat is nog eens aardig.

Donderdag morgen weer moeite met opstaan! Na college weer naar huis en toen weer terug voor cursus. Nelly had haar grote tas bij zich, want die ging daarna snel naar de trein, naar NL. Ik ging mee in de U-Bahn, want ik ging in de stad een webcam kopen. Marieke kwam nog ’s avonds om een filmpje te kijken en wat te kletsen. Toen vloog er dus een supergrote mot door mijn kamer! Ik op jacht met mn vliegenmepper, Marieke helemaal in een deuk! Helaas niet kunnen vangen, wel een monstermug!
De volgende morgen zat de mot weer op het plafond, nou deze keer heeft hij het niet overleefd!
De rest van de dag een beetje film gekeken en gecomputerd. Met mn moeder de webcam uitgeprobeerd! Zij met die van thuis en ik met mijn nieuwe hier, dus konden we elkaar zien, en horen!

Zaterdag was het weer zo een benauwde dag. Beetje saai ook, Nelly was er niet en Marieke had familie op bezoek. Zondags zijn we samen gaan zwemmen.
’s Avonds was Nelly ook weer thuis en hebben we laat gebadmintond! :p Ondertussen was het EK begonnen en had Duitsland van Polen gewonnen met 2-0! Wat luid en duidelijk te horen was aan het getoeter!

En toen was het weer maandag! Zucht.. Weer veels te vroeg op voor college. Maar waar is Nelly?
Die sms’te dat ze wel naar het tweede college kwam. Ze had de halve nacht last gehad van een asociale buurman drie etages hoger die muziek wilde luisteren. Hierna naar de Aldi en naar Nelly. We waren van plan te gaan lezen voor colleges, maar dat is er niet echt van gekomen. Hierna hebben we bij Marieke gegeten en zijn we snel naar mijn kamer gegaan om Nederland -Italië te kijken! Wat we natuurlijk wonnen!

Dinsdags bij cursus was het dan ook geweldig om de gezichten van die Italianen te zien :)
Nelly en ik hebben weer eens pannenkoeken gegeten bij mij en weer geprobeerd te badmintonnen. Maar er stond helaas te veel wind.
Woensdag was ik wat vroeger op te staan om wat huiswerk af te maken, net als Nelly. Alleen onze Duitse partner was onze afspraak helemaal vergeten en had nog niet eens wat gedaan! Daarna weer naar dat saaie college met slome Arie! En na het tweede college naar Nelly. Gegeten en weer badmintonnen, maar de bewoners wilden dat we wat zachter deden. Jaaja, doen zij dat ook dan?!?
Donderdag na alle colleges/cursussen naar het Kultur Cafe, (Nelly was inmiddels weer naar huis.) om daar Kroatië – Duitsland te kijken. Daar hebben ze buiten een groot scherm neergezet. Het was helaas wel een beetje koud! Die Duitsers zijn echt fanatiek, en zelfs een beetje agressief! Die juichen al bij balbezit en schelden op elk klein foutje. Soms voel je je niet heel erg veilig, maar bij een doelpunt is het wel een groot feest! Jammer dat ze verloren hebben.. Maar ik ben toch lekker voor Oranje!

Vrijdags heb ik weer eens gewassen. En ’s avonds was het natuurlijk weer tijd voor een wedstrijd van Nederland, tegen Frankrijk. Marieke en ik zijn naar het Kultur Cafe gegaan en zijn tussen de Franse studenten in gaan zitten, gnegne.. Lekker juichen bij elk doelpunt, en ja dat was lekker vaak! :) Ook de Duitsers die er zaten waren voor NL dus dat was erg leuk. Na de wedstrijd waren de Fransen zo sportief om ons te feliciteren. En nu zijn ze ook voor NL, want ja als Roemenië dinsdag wint, liggen zij er gelijk uit!
Daarna lekker naar huis en nog wat tv gekeken. Midden in de nacht heb ik me nog geërgerd aan mn bovenbuurvrouw. Als je om vier uur thuiskomt, trek dan op z’n minst even je hakken uit als je door je kamer gaat stampen!

Maar goed, deze blog is weer aan z’n eindje gekomen.
Voor sommigen: tot volgende week!
Voor anderen: tot mijn volgende blog! ;)

Groetjes, Dees

  • 14 Juni 2008 - 14:24

    Elsbeth:

    hilarisch, een uitje Amsterdam! ik heb nog nooit een grachtentocht gemaakt moet ik bekennen... weet je al wanneer je terug gaat? of wil je daar nog niet aan denken?

  • 15 Juni 2008 - 08:06

    Anja:

    Toch maar wat meer over college geschreven :)
    Zal straks je verhaaltje wel mee nemen. Het is tenslotte vaderdag.
    Tot volgende week, kus mama

  • 15 Juni 2008 - 09:42

    Anja:

    Trouwens, wat ben jij ineens van de voetbal, deed ze anders nooit hoor :)
    Toch weer die mama genen!

  • 16 Juni 2008 - 19:03

    Marieke:

    Leuk stukje, stuk Entschuldigung. Jullie zijn echtvan de lange gedetailleerde verhalen :).
    Zal de volgende keer ook weer een lang stukje schrijven.
    Tschüß, Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Desirée

Op deze site zal ik iedereen op de hoogte proberen te houden van mijn studie-tijd in Duitsland, aan de Ruhr-Universität Bochum.

Actief sinds 25 Feb. 2008
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 5150

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: