Druk, Druk, Druk.. - Reisverslag uit Bochum, Duitsland van Desirée Dortland - WaarBenJij.nu Druk, Druk, Druk.. - Reisverslag uit Bochum, Duitsland van Desirée Dortland - WaarBenJij.nu

Druk, Druk, Druk..

Door: Desiree

Blijf op de hoogte en volg Desirée

10 Juli 2008 | Duitsland, Bochum

Tja, het is weer een tijdje geleden, maar ik heb het nu dan ook veels te druk met het echte studeren, helaas! :p haha..

Waar was ik gebleven? Hm, Maandag 16 juni..
Ja het was weer een echte maandag, inclusief verslapen! Maar gelukkig was ik wel op tijd voor college. Hierna hebben we in de Mensa gegeten (pizzasoep, hoe maf!)
Na college zijn we naar Nelly’s kamertje gegaan, en hebben ’s avonds zelf lasagne gemaakt. Jaja, Nelly heeft een kleine minioven meegebracht bij haar laatste bezoek in Nederland. En met recht ‘mini’ dus de lasagne moest in etappes worden opgewarmd. Hierna hebben we lekker gebadmintond, en ons persoonlijk record verbeterd, hihi.
Dinsdags ging ik weer naar Duits, Nelly was wat ziekjes, dus dan alleen. Hierna geen college want het was ‘Tag der Fakultät’ ofzo, naja wat maakt het uit, vrij is vrij!
Dus na de les ging ik eens bij Nelly kijken, maar die zat bij Marieke. Daar heb ik wat gegeten, want zij hadden nog een restje over. We hebben nog een site opgezocht die Nederland-Roemenië uitzond, en gevonden! Dus konden we ook kijken. En natuurlijk gewonnen :)
Woensdag en donderdag weer gewoon college. Tussendoor ff wassen en weer cursus. Hierna ging ik naar Nelly’s kamer. Zij ging haar vriendin van het station halen, zo kon ik alvast broodjes bakken en de soep opwarmen. We hebben even gezellig geklets en nog spelletje gespeeld.
En donderdag was er volgens mij nog iets.. hmmm… Oja.. Mn vader was jarig! :p Maar ik was er natuurlijk niet.

Maar dat was niet zo heel erg, want dat stond vrijdags op de planning. Toen ben ik heeeel vroeg opgestaan, en zat ik om 7 uur in de trein. Om half twaalf kwam ik dan eindelijk aan in Gouda, waar mn pa me ophaalde van het station.
Na even wat boodschappen te hebben gedaan met mn ouders, wat dingen op de computer te hebben geregeld en even naar de stad te zijn geweest, ben ik ’s avonds op de fiets gesprongen naar Moordrecht. Om daar naar Merels huisje te kijken :) Gezellig met Merel en Jos wat gekletst, en weer naar huis. Om half een ongeveer was ik weer thuis, waar ik weer eens lekker in mn eigen bedje kon slapen.
En natuurlijk heb ik lekker uitgeslapen.
Zaterdagmiddag kwam er al wat visite, maar ’s avonds vierden we het echt. En helaas (of leuk natuurlijk) voor de visite: er moest natuurlijk wel voetbal gekeken worden! Ik had niet voor niks een oranje T-shirt gekocht. Maar wat een baggerwedstrijd!! Ja hoor, en verloren... Hoe moet ik me nu dinsdag bij de cursus Duits vertonen? :p

Zondags lekker weer uitgeslapen. ’s Middags kwam er nog wat visite en toen was het toch weer tijd om weer terug te gaan naar Bochum.
Nou het begon uiteraard alweer met vertraging in Utrecht. Daarna lagen er bomen op de rails voor Oberhausen. Ook had die Miep in Amsterdam me een verkeerd kaartje verkocht, zodat ik nog wat moest bijbetalen. Hierna was er nog vertraging in Duisburg. En ineens stonden we stil in Essen-Steele-Ost. (Of all places!) Nou, de trein ging dus niet verder, en keerde gewoon weer om, terug naar Essen. De rails was blijkbaar versperd door bomen, en bij Bochum stond ook nog een brandende locomotief. Daarbij kwam nog dat het ontzettend noodweer was in Bochum (denk aan: orkaanwinden, onweer en hagelstenen zo groot als pingpongballen), kortom: geen treinverkeer meer mogelijk. Iedereen stond vast in Essen, en alles was zo lekker duidelijk. ‘Dames en heren, er vertrekt een trein van spoor 18’ … ‘Mijn excuses, toch niet’ … ‘Maar wel van spoor 1’ … ‘O nee, toch niet’.
Uiteindelijk had ik dan toch een trein en ben ik veilig thuisgekomen.

Maandag begon het collegegebeuren weer. Dinsdags moesten we wat vroeger op. We gingen handtekeningen halen voor Erasmus, want die formulieren moesten we voor 1 juli inleveren. Ik ging ook nog naar een spreekuur van een docent, waar ik niks wijzer werd. Na de lessen hebben we bij mij gegeten.
De volgende dag weer colleges. Middeleeuwen duurde langer, we gingen namelijk een film kijken: 'Das Nibelungenlied', uit 1923. Met een hilarisch stukje waarin een dwerg zijn middelvinger opsteekt nadat hij wordt doodgestoken. (Deden ze dat toen ook al?? :p )
‘s Avonds hebben we met z’n drie bij Nelly gegeten, en leuke muziekfilmpjes gemaakt met de webcam, haha! :p Hierna lekker naar bed, want donderdags moesten we weer goed uitgerust zijn.
Ik had mijn tasje al gepakt. Nou ja, die van Nelly, want die heeft wieltjes (die ongelooflijk piepen!) En Nelly ook met zo een tas, met dezelfde wieltjes. Dus dat was synchroon piepen! Dat betekende ook boze blikken en mensen die je naroepen op het station. Maar goed, we gingen dus naar Utrecht om daar onze formulieren van Erasmus te laten ondertekenen en af te leveren. Thuis heb ik ze op de bus gedaan. ’s Avonds zijn we gezellig samen naar de film geweest in Gouda, ‘Sex and the City‘! Want ja, je bent verslaafd, of je bent het niet.
Vrijdags heb ik lekker uitgeslapen, en nog even een filmpje gekeken met mn moeder. En daarna weer diezelfde lange reis terug, maar zonder vertraging! En ook zonder piepende wieltjes, want die waren lekker gesmeerd! :D

Maandag weer college, na een weekend van een beetje lezen en leren. Tussen colleges naar huis, want mn flesje cola was half ontploft in mn tas, getsie! Ook nog even met de Hausmeister gesproken en weer terug naar de Uni. Na boodschappen te hebben gedaan, bij Nelly gegeten en, je raadt het misschien al, nog wat ‘Sex and the City’ gekeken.
Dinsdag, 1 juli! Nu zijn we toch officieel met de laatste maand begonnen!
Na college naar de supermarkt om wat te eten te zoeken. Uiteraard veel te laat gegeten. Want ja, acht uur uit, dat betekende toch dat we pas rond tien uur konden eten. Marieke kwam nog voor het toetje, namelijk meloen. Maar wat een drama, ze had haar sleutel in de kamer laten liggen (waar ze zelf dus niet was!) Dit grapje kostte haar veertig Euri! En dat is aso!
Woensdag tijdens ons eerste college heb ik maar zitten leren, oftewel, niet opgelet. Nou verteld die man ook niks belangrijks, zit maar te zwammen over teksten, die bijna niemand heeft gelezen.. Ons tweede college was ook al niet veel soeps, zelfs de docente was er niet eens!
Maar Nelly en ik waren vandaag allebei lekker chagrijnig, dus niks was goed :p We hebben samen wat zitten chillen in haar kamer en wat gegeten.
Donderdags hadden we weer vroeg college, maar dat was eerder afgelopen. Zo hadden we mooi de tijd om weer wat boodschapjes te doen en wat lekkers te kopen voor de lunch. Ook hebben we Marieke even uitgenodigd. Daarna ging zij naar college, en hebben wij even wat geleerd. Na onze cursus hebben we bij Marieke pindasoep gegeten, en ging Nelly eerder weg om haar visite van het station te halen.
Vrijdag heb ik eerst lekker uitgerust. ’s Avonds ben ik naar Marieke gelopen en heb daar gegeten. Ik was namelijk uitgenodigd om met haar en haar broertje te eten. Jaja, ook Marieke had bezoek, druk weekend dus! Maar wat een taal komt daar uit zeg! :p hahaha.. Ja dat wordt een echte koorbal tijdens zijn studie als je het mij vraagt. Hahaha! Nieuw woord in mijn vocabulaire: ‘mostig’ wat zoiets betekend als tof, hip, cool, etcetera.. Nelly en visite kwamen ook nog even en omdat ‘het broertje’ nog trek had in een mostig biertje, zijn we met z’n vijven de stad nog ingegaan. Om half vier was ik ongeveer thuis en ben ik lekker mijn bedje ingedoken.
De rest van het weekend heb ik een beetje geleerd. En zondagmiddag gezellig met Nelly en Marieke gezeten. De visite was inmiddels alweer vertrokken.

Maandag was het weer zover, college! En nu had niet ik, maar Nelly zich weer eens verslapen. Tja, het blijft maandagmorgen!
’s Avonds hebben we met z’n drie nog ‘Finding Nemo’ gekeken, heel leuk :)
Dinsdag heb ik eens geprobeerd om vroeg op te staan, maar aangezien mijn bovenbuurvrouw een echt nachtmens is, is dit wederom niet gelukt. Wel heb ik nog wat geleerd en na de colleges hebben we weer eens ons favoriete maaltje gegeten, namelijk.. pannenkoeken! :D
Woensdag was de Übung eindelijk eens een keer nuttig, we hebben namelijk de stof besproken die maandag op de toets gevraagd zal worden. Jaja, nu komt de tijd van toeten en werkstukken eraan, helaas!!
Donderdag hadden we ook de laatste college voor de toets van dat vak. En hierna hebben Nelly en ik nog wat zitten leren voor vanmiddag. Vandaag hadden we namelijk al een toets. Namelijk voor ‘Duits als vreemde taal’. Nou, leren hadden we niet hoeven doen, bijna niets wat we behandeld hebben zat er in. Nou ja, dat is misschien makkelijk punten binnen halen. Ik zal het dinsdag wel horen.

Maar voor nu: Adios!
Tot de volgende keer maar weer!

Kusjes, Dees

  • 11 Juli 2008 - 09:42

    Anja:

    Heb je nu speciaal voor oma wat meer over colleges geschreven:-d
    Succes met leren,
    kusjes mama :)

  • 11 Juli 2008 - 09:43

    Anja:

    Wat flauw :( dat deze smilie :-d het niet doet. Dan deze maar :)

  • 11 Juli 2008 - 09:47

    Anja:

    Had dat dan eerder gezegt :d

  • 11 Juli 2008 - 09:48

    Anja:

    Zo dus :D

  • 11 Juli 2008 - 09:57

    Desiree:

    Zo kan die wel weer he!
    ;)

  • 13 Juli 2008 - 19:55

    Opa L.:

    Gaat het wel goed tussen jullie beiden gezien de reacties moeder dochter.
    liefs Oma & Opa L.

  • 14 Juli 2008 - 17:38

    Il Zorro:

    Geweldig verhaal, en het is inderdaad aso dat ze voor het verrichten van goede daden geld vragen. Kijk naar mij, ik doe dat gratis.
    Besos,
    il Zorro

  • 14 Juli 2008 - 18:47

    Elsbeth:

    Een semester is veel te kort, vind ik ook.
    En als je eenzaam bent of aandacht wilt: neem inderdaad een piepende koffer of rammelende fiets! Je wordt nagekeken, nagewezen en aangesproken onderweg. Dat is mijn ervaring met mijn brakke fiets. Ik hoop dat hij nog een paar weken meegaat;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Desirée

Op deze site zal ik iedereen op de hoogte proberen te houden van mijn studie-tijd in Duitsland, aan de Ruhr-Universität Bochum.

Actief sinds 25 Feb. 2008
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 5150

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: