De laatste loodjes.. - Reisverslag uit Gouda, Nederland van Desirée Dortland - WaarBenJij.nu De laatste loodjes.. - Reisverslag uit Gouda, Nederland van Desirée Dortland - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes..

Door: Desiree

Blijf op de hoogte en volg Desirée

25 Februari 2008 | Nederland, Gouda

Zoals een aantal van jullie misschien al weet ga ik binnenkort voor ongeveer vier maandjes naar Duitsland..

Nog eventjes, en het is zover: dan ga ik naar Bochum, om daar aan de Ruhr-Universität te gaan studeren! :)
Zo was dit moment nog verschrikkelijk ver weg.. en zo gaat dit avontuur al binnen iets minder dan vijf weekjes van start. Spannend! :D

Het inschrijven is gedaan en zelfs de kamer is al geregeld. Voor de nieuwsgierigen..
Hier: http://www.study-in-bochum.com/wohnen/wohnen-Laerholzstrase_17_19-details.html
kun je het gebouw zien.
En hier: http://www.study-in-bochum.com/images/Laerholz_17.mov
een impressie van de kamer waar ik vier maanden zal moeten vertoeven. ;)
Ongeveer 1.5 km van de uni af, dus lekker relaxt!

Nu alleen nog de vakken kiezen die ik daar ga volgen. Dat wordt nog een hele klus, aangezien ik daar nét ietsjes meer keuze heb dan in Utrecht (zeg maar 400 vakken ofzo :p).

I'll keep you posted!

PS. Ook mijn studiegenootje Nelly, die eveneens naar Bochum gaat, houdt een weblog bij, namelijk hier: http://nellyvergunst.waarbenjij.nu/
En de verhalen van Rianne, die in Wenen zit, kun je hier lezen: http://rianneprins.waarbenjij.nu/

  • 25 Februari 2008 - 17:25

    Nelly:

    Heeeeey Desiree, ja ik heb jouw site ook al ontdekt;)ik voeg hem ff toe aan de mijnes.
    Leuk heh dat schrijven van blogs:D
    hihi, nou ik heb er heb er al helemaal zin in! owja en over de cursussen waarvoor ik me in ga schrijven houd ik je nog wel op de hoogte;)
    Veel plezier met deze ow zo leuke website.
    ennuh nog een leuk duits raadseltje:p
    LOCH STRICH LOCH rara was ist es doch:P
    whuahhahah DHR B. humor:p
    doeg, kus!

  • 25 Februari 2008 - 18:58

    Rian:

    heej du! wat mooi dat ik ook op jouw site sta, ik word een beroemdheid zo haha. tis hier echt nog zo heerlijk he, heb zojuist ook mn eerste huisgenoot ontmoet, echt een leuke meid, dus dat komt helemaal goed denk ik! Succes met bolte, ik moet er ook maar eens wat voor gaan doen denk ik;) leuk dat je ook een Bochum site hebt, ik ga m bijhouden, ga je ook over je Bolte ervaringen een site bijhouden?

    knuffel(K) rietje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Desirée

Op deze site zal ik iedereen op de hoogte proberen te houden van mijn studie-tijd in Duitsland, aan de Ruhr-Universität Bochum.

Actief sinds 25 Feb. 2008
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 5156

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: