Nog een paar weekjes.. - Reisverslag uit Gouda, Nederland van Desirée Dortland - WaarBenJij.nu Nog een paar weekjes.. - Reisverslag uit Gouda, Nederland van Desirée Dortland - WaarBenJij.nu

Nog een paar weekjes..

Door: Desiree

Blijf op de hoogte en volg Desirée

07 Maart 2008 | Nederland, Gouda

Jaaja, nog een aantal weekjes te gaan, drie om precies te zijn, voordat we dan echt vertrekken!

Op dit moment ben ik nog druk bezig met de vakken die ik dit blok nog moet volgen in Utrecht. Een beetje jammer is dat wel, want, zoals de meeste van mijn studiegenootjes ook zeggen, dit blok voelt meer als een kleine tussenperiode voordat iedereen naar het buitenland gaat.

Maar tegelijkertijd moeten er natuurlijk ook nog allemaal dingen worden geregeld voor in Bochum. Zo heb ik deze week uit die laaange lijst met vakken een aantal dingen gekozen die mij wel interessant leken om daar te gaan volgen.
En dat zijn geworden:
-Hauptseminar: Theorien zum Spracherwerb
-Hauptseminar: Linguistische Pragmatik
-Hauptseminar: Mittelalter im Film
-Proseminar: Liebeslyrik
-Vorlesung: Varietäten des Deutschen.

Vandaag heb ik de docenten gemaild en al van twee te horen gekregen dat zij blij waren met mijn interesse voor hun vakken! Jeej.. :) Nu de rest nog.

Ook heb ik vandaag mijn inschrijfformulier opgestuurd voor de 'Orientierungswoche'. (Ook studiegenootje Nelly heeft zich hiervoor ingeschreven.)
Een kleine introductieweek waar we dus de Uni en omgeving zullen leren kennen, zo ook een aantal van onze mede-Erasmusstudenten. Wel zo handig, zo leren we de weg al een beetje kennen. :)

Maar er moeten natuurlijk niet alleen maar papieren toestanden geregeld worden. Ook wordt er hier flink nagedacht over de spullen die ik mee moet nemen. Zo zijn mn moeder, mn oom en ik pas naar de Ikea geweest om wat dingetjes te kopen, en worden er verder hier en daar ook nog spullen bij elkaar gezocht. Want de kamer moet natuurlijk ook wel een beetje gezellig worden! :p

Binnenkort zal ik met eigen ogen gaan zien hoe deze kamer er daadwerkelijk uitziet. Want ja, op zo'n fotootje zie je natuurlijk ook niet alles. Na 19 maart kan ik de sleutel op gaan halen bij mijn huisbaas. Maar dit kan dus alleen doordeweeks van 9 tot 11! :( Lekkere tijden! Maar goed, dat zullen Nelly en ik (en misschien ook Marieke) wel 'eventjes' gaan doen.
Hierover dus later meer! ;)

Groetjes, Dees

  • 07 Maart 2008 - 15:38

    Elsbeth:

    Ha Desiree,
    Al helemaal in weg-ga-stemming? Ik ook wel steeds meer hoor, heb onderhand echt zin om Happietaria (en de twee vakken) af te ronden en lekker weg te gaan. Hoewel misschien TV4 nog wel meer moeite gaat kosten dan ik nu denk, maar ach, dat komt nog wel.
    Staat je adres ook op de site? Misschien leuk om van elkaar te hebben! En dan bedoel ik je postadres waar je dus een papiertje heen kunt sturen he:)

    DOei!
    Groeten vanuit de kromme nieuwe gracht

  • 09 Maart 2008 - 22:21

    Meer:

    Hej k ga je volgen hor! Heel veel plezier daar.En dat je daar natuurlijk maar een hoop duitse wijsheid mag opdoen;)
    Have fun!
    Ciao xje

  • 19 Maart 2008 - 17:47

    B & C .:


    Op deze manier kunnen wij je ook eens een berichtje sturen
    veel liefs van ons
    B & C.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Desirée

Op deze site zal ik iedereen op de hoogte proberen te houden van mijn studie-tijd in Duitsland, aan de Ruhr-Universität Bochum.

Actief sinds 25 Feb. 2008
Verslag gelezen: 66
Totaal aantal bezoekers 5152

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: