De eerste indrukken van Bochum.. - Reisverslag uit Gouda, Nederland van Desirée Dortland - WaarBenJij.nu De eerste indrukken van Bochum.. - Reisverslag uit Gouda, Nederland van Desirée Dortland - WaarBenJij.nu

De eerste indrukken van Bochum..

Door: Desiree

Blijf op de hoogte en volg Desirée

28 Maart 2008 | Nederland, Gouda

Jaaa.. vandaag zijn de Bochum-gangers een dagje naar ons tijdelijke thuis wezen kijken! Dat betekende dat we zeer vroeg op moesten, om de juiste trein te nemen. Zoals ik al eerder had gezegd moesten de sleutels tussen 9 en 11 uur worden opgehaald!

Nou, om half 8 vanuit Utrecht de ICE naar Duisburg genomen en vanuit Duisburg een gewone trein naar Bochum Hbf.. Bochum Centraal dus, haha! ;)
(Onderweg kwamen we langs het plaatsje 'Wattenscheid' wat dus al snel werd: wát een scheit! :P Heerlijk puberaal, maar wel erg veel lol mee gehad. Ik denk dat je erbij had moeten zijn ;))

In Bochum aangekomen hebben we de U-bahn genomen naar onze 'Wohnheime'.. Gelukkig had ik op internet al het een en ander opgezocht, dus dat was allemaal snel gevonden.
Ik heb snel mijn eigen sleutel opgehaald.. oja mn adres:

Desirée Dortland
Zimmer 220
Laerholzstrasse 17 / 19
44801 Bochum
Deutschland

Ik kwam daar binnen en ging naar de huisbaas. Een echte Duitser! (Sitze!) :P Hahahaha, lekkere eerste indruk, maar voor de rest een heel aardige man.
De kamer zag er prima uit :) Fotootjes van een lege kamer hier: http://s213.photobucket.com/albums/cc205/Dwees88/Bochum/Kamertje%20-leeg-/

Hierna ben ik naar Nelly en Marieke's Wohmheim gelopen en heb daar de kamer bekeken. Ongeveer hetzelfde als die van mij, alleen ik heb een kast meer. Indeling blijft hetzelfde..

Toen hebben we besloten om een bankrekening te gaan openen bij de Sparkasse, want we zijn er nou toch! Nee, moesten we eerst nog andere dingen regelen om dit te kunnen doen.. Zo word je op een dag wel van hot naar her gestuurd. Ingeschreven in de stad Bochum, twintig handtekeningetjes gezet en een rekening is geopend!
Helaas was het nu te laat om nog naar mevrouw Weissbauer te gaan voor het huurcontract! Ja 9 tot 12 is ook een belachelijke tijd :( Gelukkig heb ik daar volgende week ook nog tijd voor..

We hebben toen maar de rest van de middag gebruikt om Bochum zelf een beetje te bekijken. Leuk centrum, lekker veel winkels. :) (Ik heb al drie Starbucksen gezien! :D En heb daar een mooie mok gekocht :)) We hebben een lekkere pizza gegeten en zijn toen weer naar Duisburg gegaan om weer op tijd in de ICE te kunnen stappen.

In de ICE zaten we dus met de twee grootste lamzakken uit Duitsland!! Volgens mij waren die behoorlijk dronken.. maar vooral behóórlijk irritant! En daar zaten we ook nog eens drie kwartier extra mee in de trein, vanwege een defecte trein ergens voor Driebergen-Zeist.. grr!
Gelukkig konden we er in Utrecht uit, en bleven zij zitten.

Nou, het was een lange dag, en toen ik thuis kwam was ik ook vrij moe! (Maar niet moe genoeg om niet ff te bloggen! ;) :P Haha)

Morgen nog alles inpakken en nog wat afscheid nemen! Zaterdagochtend gaan mn ouders en ik, met alle spullen, naar Bochum om mij daar definitief achter te laten! Naja, voor een paar maandjes dan :P
Zondag begint de 'Orientierungswoche', heb er wel zin in! :)

Nou, nu ga ik toch maar echt slapen, morgen nog genoeg te doen!

Kusjes, Dees

  • 28 Maart 2008 - 11:09

    Elsbeth:

    Heee Dees, wat grappig om te leyen (grr er yit hier een y waar een z hoort te yitten) Echt helemaal jij. Wat een starbuckluxe is daar zeg, in Leipzig heb ik er nog niet een gezien.
    Ik heb vandaag ook een rekening geopend en werd niet door een secretaresse maar door een doctor geholpen die al in het werk omkwam. Rare mensen die Duitsers:)
    Maar geniet van alles!!

  • 28 Maart 2008 - 15:44

    Opa L.:

    Goede middag lieve meid.
    Ik vind het heel mooi om op deze manier je verhalen en berichten te lezen hou dit vol. Ik heb oma even boven laten komen om ook jou verhaal te laten lezen.

    Vanavond komen we even afscheid nemen.

    Groetjes B&C


  • 30 Maart 2008 - 06:25

    Rianne:

    Heej du, voor jou is het feest nu ook echt begonnen he, vet cool. Eén ding snap ik niet, waarom moeten jullie toch allemaal een bankrekening openen;) je kan toch met je maestro pas alles gratis voor elkaar krijgen? rare jongens die duitsers:) Maar geniet van de eerste dagen en succes met inburgeren!

    liefs Riann

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Desirée

Op deze site zal ik iedereen op de hoogte proberen te houden van mijn studie-tijd in Duitsland, aan de Ruhr-Universität Bochum.

Actief sinds 25 Feb. 2008
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 5155

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: